Ponio prírodný dezodorant I Recenzia

Mnohí z nás už asi poznáme nástrahy konvenčných dezodorantov a antiperspirantov. Tie totiž obsahujú zložky ako napríklad hliníkové soli, veľmi dobre známe parabény, ktorým by sme sa mali oblúkom vyhýbať. Veľmi častou zložkou väčšiny dezodorantov býva aj triclosan, ktorý zneškodňuje baktérie na pokožke, avšak podľa štúdií narúša správnu funkciu štítnej žľazy. Správna voľba dezodorantu (akokoľvek smiešne to môže vyznieť) je skutočne dôležitá a čím ďalej, tým viac ich nájdeme už aj v obyčajných drogériách. Nájdeme ich skutočne v rôznych formách a nikto sa nemusí báť, že by si nenašiel to svoje. Pravdou je, že som na začiatku pri prechode na prírodné dezodoranty bola trochu skeptická a neprišla som na chuť každému jednému, ktorý som si zakúpila. Mojou prvou voľbou boli guličkové dezodoranty od Alverde a neskôr od Weledy, avšak ani s jedným sme sa ani po dopoužívaní veľmi nespriatelili.
Stále som chodila okolo tuhých dezodorantov, ktoré ma nejakým spôsobom nikdy nelákali, hlavne kvôli konzistencii. Dala som im však šancu a s výberom od slovenskej prírodnej značky Ponio som nesmierne spokojná. Pri výbere prírodnej kozmetiky sa snažím skutočne vyberať značky ktoré sú naše domáce alebo prípadne z Čiech.


+ Ponio dezodoranty sú vegánske a značka je cruelty free
+ Vôňa dezodorantu je nevtieravá a veľmi jemná. Pred kúpou som ich už niekoľko ovoňala a myslím, že všetci si nájdu svojho obľúbenca.
+ Ako som už povedala, spočiatku som bola skutočne skeptická, ako bude tuhý dezodorant fungovať, či nebude príliš tvrdý a či sa nebude ťažko nanášať. Taktiež som sa bála či mi tou aplikáciou nepodráždi pokožku, ale opak je pravdou. Na stránke dokonca odporúčajú pred aplikáciou pokropiť dezodorant vodou a tak uľahčiť aplikáciu. Ja som túto možnosť ešte nevyužila, pretože som s ním zatiaľ skutočne nemala žiaden problém.
+ Mnohým by sa mohlo zdať že môže zanechávať na oblečení škvrny. Zatiaľ sa mi to teda nestalo a nezanecháva škvrny ani na čiernom oblečení.
+ Obal je zo 100% papiera - teda po použití je recyklovateľný alebo dokonca kompostovateľný.
+ Mám ho skoro dva mesiace a mám pocit, že z neho takmer vôbec neubúda. V popise na ich stránke sľubujú výdrž minimálne pol roka čo je s porovnaním s jeho cenou výborné.

- Jediné mínus ktoré som zatiaľ našla je to, že sa trošku pri zasúvaní naspäť drolí okolo obalu. Avšak to je skutočne maličkosť, ktorá mi nerobí žiaden problém.


Máme skutočne veľa možností za čo vymeniť konvenčnú a vo veľa prípadoch zdraviu neprospešnú kozmetiku. Vieme si vybrať dokonca aj spomedzi našich domácich výrobcov tak prečo minimálne neskúsiť. 

Ako ste na tom vy? Vyskúšali ste už prírodný dezodorant? 

2 komentáre

  1. Musím povedať, že od mala ma doma viedli k tomu, že antiperspiranty sú zlé a aj deodoranty, ktoré obsahujú hliníkové soli, takže som také nikdy nepoužívala. Momentálne som skamošená s tými alverde, ale používam ich už celkom dlho, takže sa mi trocha zunovali. Ponio, ani nijaké podobné som ešte neskúšala, ale s tuhými deodorantmi som nikdy problém nemala. Kľudne by som ich niekedy vyskúšala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Not to be dramatic or anything, ale ani si nevieš predstaviť, ako veľmi som sa potešila, keď som videla, že si pridala nový článok. Och, ako veľmi mi tvoj blog chýbal!
    Ja som si akurát dnes kúpila svoj prvý dezodorant od Ponio, tak som veľmi zvedavá! Doteraz som mala trikrát po sebe dezodoranty od Mylo, s ktorými som bola maximálne spokojná, a jeden od Soaphorie, ktorý bol tiež celkom fajn. Ale na Ponio sa celkom teším, lebo z každej strany naň počúvam iba chvály, tak snáď ma nesklame ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD "DID YOU KNOW *THIS* ABOUT VEGANISM?"

    OdpovedaťOdstrániť