Why am I using less makeup?

Po dlhom čase som znovu späť s novým článkom. Ide o tému, ktorá je v poslednej dobe veľmi blízka môjmu srdcu a každodenne na ňu myslím a snažím sa o nej rozprávať čo najviac. Počas dvoch týždňov, ktoré som strávila na dovolenke a v podstate bola stále v pohybe som sa nelíčila. Ak áno, tak minimálne išlo len o špirálu a rúž. Pomaly som si začala zvykať na to, že vychádzam z domu bez toho, aby som polhodinu predtým strávila pred zrkadlom. Cítila som sa spokojná s tým, že vidím svoju tvár na fotkách bez toho, aby som mala na nej vrstvu makeupu, korektoru, púdru, lícenky, rozjasňovača...

Všetky tieto veci sú pekné. Mávala som radosť z toho, že som si sadla k seriálu a maľovala sa. Stále som mohla (a pravdaže aj môžem) skúšať nové veci s tým, že ich na konci dňa predsa len zmyjem dolu a na druhý deň začnem odznovu. Užívala som si to, že namaľovaná vyzerám o niekoľko rokov staršia a ľudia už konečne vedia uveriť tomu, že mám 19 rokov.

Avšak, na svoju tvár bez makeupu som si zvykla natoľko, že som sa prestala maľovať. Prišla som na to, koľko času mi to každé ráno zabralo, koľko peňazí som každý mesiac vrazila do nového korektoru alebo ceruzky na obočie. To všetko bez toho, aby som sa zamyslela nad takými vecami ako je kozmetika netestovaná na zvieratkách a vegan kozmetika. Teda jeden z dôvodov prečo som sa rozhodla nepoužívať tieto produkty bolo práve to, že tento priemysel podporovať nechcem. Na túto tému o testovaní produktov na zviertách sa vyjadrila Bee na svojom blogu. Lepšie spracovaný článok som ešte nikdy nikde nevidela, tak šup šup. Spočiatku som chcela  túto kozmetiku používať za účelom toho, že sa jej rýchlo zbavím a nahradím novou. Avšak, už mi to nepríde potrebné.

Ďalším dôvodom je to, že som nadobudla úplne iný pohľad na seba samú. Začala som sa mať omnoho radšej, nebála som sa ísť na ulicu alebo hocikde inde. Predtým to bolo pre mňa tak dôležité. Stále na sebe niečo meniť a niečo pridávať. Dá sa povedať, že sa o seba a o svoju pleť o to viac starám, aby som nemusela zbytočne nič zakrývať. Stačí totiž trošku zmeniť stravu, piť viacej vody, každodenne si vyčistiť pleť a hlavne používať kozmetiku, ktorá vyhovuje ako vašej pleti, tak aj vášmu presvedčeniu.

Pravdaže, toto je veľmi individuálna téma a pohľad na celú vec. Niekto sa maľuje rád. Niekto rád nosí tmavé rúže (tým neodolám ani ja), odvážnu linku alebo rozjasňovač. Niekto možno naozaj rád strávi ten čas pred zrkadlom a skúša nové produkty. Týmto celým som nechcela povedať, že sa nemaľujte. Chcela som povedať, že ak nechcete, nemusíte. Ale to tak platí hádam so všetkým. Všetko to musí vyjsť hlavne od vás.  Netvrdím, že sa už nikdy nenamaľujem. Ale robím to trošku zodpovednejšie a hlavne tak, aby som sa cítila dobre a bola sama so sebou spokojná.

1 komentár

  1. Och, nádherný článok. A ani si nevieš predstaviť, ako veľmi ma potešilo, keď som sa v ňom našla ❤
    Tak matne si pamätám na dobu, keď som dostala svoju prvú špirálu - a ako som si ju prvýkrát (bol to piatok a bolo to ešte na základke) dala aj do školy. A cítila som sa tak super dospelo. Približne v tom období som sa dostala k rôznym YouTuberom, začala som sledovať rôzne makeup tutorials a bola som úplne v úžase, čo všetko niektoré dievčatá dokážu. K prvej špirále sa akosi rýchlo pripojil aj BB krém, korektor, bronzer, a postupne sa to už iba nabaľovalo, a ja som polovicu výplaty bola ochotná minúť iba v drogérii, lebo som veľmi túžila po rovnakej obrovskej collection, ako mala Zoella.
    A teraz som sa vrátila späť na začiatok. Používam to, čo chcem. To minimum, ktoré... nechcem povedať, že potrebujem, lebo to znie tak, že bez ceruzky na obočie neviem žiť, ale cítim sa lepšie, keď mám obočie trochu zvýraznené, lebo inak je také svetlé, akoby som ho ani nemala. Svoje paletky, ceruzky, rozjasňovače a podobné veci som posunula sestre, ktorá sa v maľovaní úplne vyžíva a seriózne premýšľa o tom, že by to robila aj profesionálne. A tak sme spokojné obe, lebo ona môže cvičiť a ja som aspoň nemusela hodiť peniaze do koša.
    Aj to, čo mám, sa snažím ešte ďalej zredukovať. Lebo som sa akosi nechala pohltiť tým, že bez highlighteru ani na krok, a na obočie potrebujem tri rôzne produkty, aby bolo insta worthy, hoci to absolútne nie je môj životný cieľ. Korektor bol niekedy to prvé, čo som si ráno dávala na tvár, lebo nedajbože aby niekto videl, ako sa mi na brade robí vyrážka, a radšej som na ňu nakydala pol kila makeupu, a do večera to vyzeralo ešte horšie. Teraz sa viac sústredím na skin care a moja pleť sa pomaličky dáva dokopy po rokoch plných lacného makeupu, žiadnych kvalitných čistiacich produktov a opakovaného vytláčania vyrážok, po čom mi ostali nepekné jazvy. Ale kedysi som si ani len nevedela predstaviť, že by som išla von nenalíčená. Možno je to tým, že som sa presťahovala do Bratislavy, kde ma nikto nepozná, možno je to tým, že som dospela a viem, že keď idem v stredu ráno do Kauflandu, tak je babičkám úplne jedno, či mám spravené obočie alebo nie.
    Ešte raz - prenádherný článok ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť