Vegánsky Makovec

Sviatky sú pre mnohých z nás už v plnom prúde a na stole určite nechýbajú tradičné koláče a zákusky od babky.  Síce si na nich tiež veľmi rada pochutnávam, niekedy je príjemná aj zmena v podobe niečoho bez vajíčok, múky a mlieka. Tento recept je, dá sa povedať, jednoduchý.  
Pravdaže, trochu sme si ho upravili podľa seba a vynechali také hrozienka, rum a klinček. Pridali sme trochu viac škorice pre chuť a keďže sme nemali dostatok maku, dali sme ho tam o 100g menej a tak všetky ostatné ingrediencie tomu prispôsobili.

Pridávam nejaké typy ako tento recept zlepšiť alebo čomu sa skôr vyvarovať, keďže to nevyšlo celkom podľa našich predstáv, ale človek sa predsa učí na vlastných chybách. 

  • Rozmýšľali sme, že tento koláč by bol chutný, ak by sme ho poliali horkou čokoládou a bolo v ňom cítiť aj niečo viac než len mak. Teda jednoducho povedané, ak nie ste zrovna priaznivci maku, tento koláč vám chutiť veľmi nebude.
  • Koláč som vyliala do sklenenej nádoby, nie na plech. Nádoba však bola trochu menšia a tak koláč bol hrubý. Naozaj odporúčam upiecť radšej na plechu, aby bol koláč trochu tenší. Bude sa jesť jednoduchšie. 
  • Pre sladšiu chuť by som koláč ešte možno na konci alebo pri servírovaní poprášila práškovým cukrom. 

Pravdaže, sú to len moje postrehy, ktoré môžu, ale nemusia byť správne. V pečení som ešte stále nová. Skúšam, mýlim sa, niektoré veci nevychádzajú tak, ako by som v skutočnosti chcela. Ale o tom to je. V tom je varenie a pečenie tak krásne. Každý si môže jedlá prispôsobiť vlastným preferenciám. Obmieňať, nahrádzať alebo niečo pridať. Práve preto sa nebojte pridávať do receptov vlastné nápady alebo ingrediencie. Na konci sa vám to môže osvedčiť a vzniknúť z toho niečo zaužívané. 


1 komentár

  1. Najprv som videla obrázok. Hneď som sa nadchla, lebo koláčik vyzerá nádherne. No potom som trošku posmutnela - došlo mi, že to je asi klasický recept ešte od babičky. Ale keď som videla nadpis článku, takmer mi do očí vošli slzy, keď som zbadala, že je vegánsky!
    Ja osobne mám mak celkom rada a recept vyzerá veľmi zaujímavo - a zmysel dávajú aj tvoje typy :D Rum a klinček by som asi vynechala aj ja, ale hrozienka mám rada :D Hneď si uložím tento článok do záložiek a skúsim makovec upiecť aj ja (najskôr asi až po skúškovom) - a, samozrejme, s tvojimi radami 💕

    OdpovedaťOdstrániť